onsdag 16 december 2009

Min dag - part deux

22.23
Vårdcentralbesöket gick bättre än väntat. Ja, jag måste nog erkänna att jag var lite nervös för bedövningen, fast jag spelar cool. Fick lägga mig på ett operationsbord, med en lampa, som förmodligen lyste skarpt en gång i tiden, riktad mot ögonen (eller ja, kanske mot revbenen då). Fick en sådan där grön grej med ett hål i som bara visar operationsytan (vad heter en sådan?)klistrad på mig. Bedövningssprutan gjorde bra mycket ondare än svinsprutan. Kanske beror på att man inte har så mycket fett över revbenen. Gjorde ont när läkaren provnöp så hon fick spruta på med två bedövningssprutor till innan jag var domnad från nyckelbenet ner till magen. Kändes inte ens när hon sydde ihop mig fast hon hade en för trubbig nål först som hon inte lyckades karva igenom min hud med (hon bytte senare till en skarpare nål). Gjorde skapligt ont när hon drog bort den gröna grejjen, men hon sa att det var värre för håriga män...
~~~
Allt har kännts förvånansvärt bra, fram till runt kl.20 då bedövningen släppte. Jag har ooooont! Jätteont=(. Det är faktiskt lite synd om mig, jag vet inte hur jag ska kunna sova i natt. Det gör ont när jag sitter, när jag ligger, när jag står... Det känns som om... som om någon har sytt i mig med ståltråd, vilket är ungefär vad som hänt.
/Y

2 kommentarer:

Smilla sa...

Vad har du gjort för något?

Seven sa...

Jag har tagit bort en huförändring (läkaren har poängterat att det inte är en leverfläck).