onsdag 18 maj 2011

I-landslyx

11.31

Den största I-landslyxen är enligt mig att ha en datorstyrd garageport, något som vi investerade i direkt vi köpte hus (detta beroende på att den befintliga garagedörren i plåt var en livsfara som flög upp vid blåsigt väder och inte var helt stängbar). Den som inte har ett garage förstår inte vilken oerhörd lyx det faktiskt är att slippa krångla med portar som man inte når och måste hoppa efter eller som kärvar vid öppning och stängning! För att inte tala om ifall det är dåligt väder och man slipper gå ur bilen för att krångla med sin port - allt jag behöver göra är att trycka på en liten knapp som sitter på nyckelknippan. Har dock haft lite problem med garageporten de senaste veckorna då plasten i "styrdosan" spruckit, vilket innebär att man måste montera isär den varje gång man vill stänga eller öppna porten (stooort I-landsproblem då nageltopparna ofta ryker vid denna procedur). Efter ett kort samtal till Garageportexperten som installerade vår elektroniska garageport för 3 år sedan skickas ett nytt plasthölje hem till oss. Denna kommer fram dagen efter samtalet och är helt gratis! Detta är service på hög nivå och jag vill med detta inlägg hylla Garageportexperten som är ett företag jag varmt rekommenderar den som vill byta (eller skaffa) garageport! Nu kan jag återgå till min I-landslyx:)

5 kommentarer:

Dean sa...

Dem är faktiskt grymma. Skickat tack-mail idag. Puss!

Seven sa...

Greit:), bra jobb ska uppskattas! Börjar faktiskt gilla Bredbandsbolaget lite mer nu. Tack vare Nicklas (hette han så?) har hemtelefonen fungerat felfritt de två senaste dagarna - och det är inte fy skam i U-lands-Sverige!

Seven sa...

Fredrik heter han visst och ringde idag igen för att se att telefonerna fungerar (han hade sett störningar på vårt modem igår kväll). Undrar om hans arbetsuppgifter är att bevaka vår telefon dygnet runt? Han skulle ringa igen på måndag och kolla läget...

Dean sa...

Även om Petter-Nicklas-Fredrik är trevlig och. bevakar dygnet runt så funkar inte telefonjaveln...

Seven sa...

Nej, men nu var ju i alla fall Mikael så vänlig och skickade ett nytt modem som förhoppningsvis fungerar. Och posten gick fram på en dag - man får vara glad för det lilla, var inte så negativ=)Försäkringskassan där emot ska vi nog inte ens ta upp här...